HTML

Irány Lyon!

Kaland és viszontagság francia-földön.

Képek

Bicók

Friss topikok

  • Ancsusz: Igen valoban nagy volt a tomeg. Bar talan hetfon mar nem annyira, mint az elozo napokon. (2008.12.10. 20:46) Fete des Lumieres
  • baktiz.blogspot.com: Jeeee! Tokaj! Imádnám! (2008.11.18. 03:32) Kirándulás
  • eszpee: Na én Lyonban lakom, és erről le is maradtam. :( Hol lesz ez a borvásár? Tudsz egy weboldalt küld... (2008.10.27. 18:45) Érzések és élmények
  • Fredy6: Udv! En januar ota vagyok franciaban, 3honapja Lyonban. Ha gondolod osszefuthatunk, dobj egy mailt... (2008.10.03. 15:29) Furcsaságok
  • Zooolik: Hali! Örülök, hogy megvagytok és valahogy alakulnak a dolgaitok. :) Látogassatok el hozzám is: eg... (2008.09.28. 11:41) Salon de velo

Linkblog

2008.09.21. 09:22 _Ancsusz (törölt)

Vacsora

A tegnap esti menü a következőképpen nézett ki:

Előétel: osztriga, sárgadinnye

Főétel: articsóka ecetes-mustáros mártással, sült marha máj

Desszert: sajt

Az osztrigától tartottam kicsit. Mire rávettem magam, hogy megkostóljam, Joseph már a harmadikat fogyasztotta el. Bár neki nagy előnye van, mert minden második héten vesz osztrigát.

Szépen kivágtam a héjából, megöntöztem egy kis citrommal, becsuktam a szemem és a számba töltöttem. Nos ez elsőre nem sikerült, mert valamit nem vágtam el rendesen. Mikor már az egész a számban volt, nyeltem egy nagyot. Semmi extra nem volt, sós és savanyú. Igen ám, de akkor közölte velem Joseph, hogy meg is kell rágni. Na ne. Szóval a következőt szépen megrágtam. Jobb volt rágás nélkül. Végül is túl éltem, és most már elmondhatom, hogy ettem osztrigát is.:)

Állítólag jót tesz az emésztésnek, de ennek ellenére nem leszek nagy fogyasztója. Az én képzeletemben teljesen más volt az osztriga. A filmekben, könyvekben mindig luxus körülmények között találkoztam vele. Azt gondoltam, hogy ez valami nagyon, nagyon finom dolog. De nem. Se nem rossz, se nem jó. Ez az én véleményem. Nekem nem nyújtott különösebb gasztronómiai élvezetet.

A sárgadinnyét nem szerettem (eddig). Mikor otthon vettünk valahogy olyan alkoholos íze volt. Nem tudom igazán meghatározni, a lényeg, hogy nem ízlett. De az itteni sárgadinnye teljesen más. Mézédes és lédús. Nagyon szép narancssárga a húsa. Nagyon ízlett.

Az articsóka. Ismertem a zöldséget, de még soha nem ettem. Nem nyerte el a tetszésemet. Nem tudom mihez hasonlítani az ízét. Bár a szíve talán olyan mint a főtt krumpli, de mégis más. :) Most már tudjátok milyen. :)

A sült marha máj viszont isteni volt. Puha, szaftos. Frissen sült.

Ma én készítek hortobágyi húsos palacsintát. :)

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: vacsora lyon osztriga articsóka


A bejegyzés trackback címe:

https://iranylyon.blog.hu/api/trackback/id/tr1673842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>
süti beállítások módosítása