HTML

Irány Lyon!

Kaland és viszontagság francia-földön.

Képek

Bicók

Friss topikok

  • Ancsusz: Igen valoban nagy volt a tomeg. Bar talan hetfon mar nem annyira, mint az elozo napokon. (2008.12.10. 20:46) Fete des Lumieres
  • baktiz.blogspot.com: Jeeee! Tokaj! Imádnám! (2008.11.18. 03:32) Kirándulás
  • eszpee: Na én Lyonban lakom, és erről le is maradtam. :( Hol lesz ez a borvásár? Tudsz egy weboldalt küld... (2008.10.27. 18:45) Érzések és élmények
  • Fredy6: Udv! En januar ota vagyok franciaban, 3honapja Lyonban. Ha gondolod osszefuthatunk, dobj egy mailt... (2008.10.03. 15:29) Furcsaságok
  • Zooolik: Hali! Örülök, hogy megvagytok és valahogy alakulnak a dolgaitok. :) Látogassatok el hozzám is: eg... (2008.09.28. 11:41) Salon de velo

Linkblog

2008.10.18. 18:20 _Ancsusz (törölt)

Egyetem

Az egyetemről eddig még nem írta, és ugye elvileg tanulni jöttem. :)

Túl sok elfoglaltságot nem ad, összesen 3x3 órát töltök ott a héten. Kedden este van a francia órám. Ezt nagyon élvezem, bár a magyarázatokat nem értem szószerint, mégis mindig megértem, hogy miről van szó. Nagyon jó tanárunk van.

A szakmai óráim csütörtökön és pénteken vannak. Na ezeket már közel sem élvezem. Ennek több oka is van.

1. Itt az órák 1,5 órásak és egymás után kettő van, tehát egy előadás 3 órás. Ez még magyar nyelven is megviselne. :)

2. A pénteki órám reggel fél 9kor kezdődik. És mivel még mindig nem költöztünk be Lyonba, bizony nagyon korán kell kelnem. A buszom Trévoux-ból (ejtsd: trevu) 6:25kor indul. Van ugyan egy 7kor is, de azzal nem érek be, mivel már túl nagy a forgalom és dugó van. Szóval felszállok a buszra fél7kor, ezzel elmegyek Neuville-ig (ejtsd: növill). Ez kb. 30-40 percet vesz igénybe. Igaz főuton csak 11km-re van Trévoux-tól, de össze-vissza kanyarog a környező kisvárosokban. Itt átszállok egy másik buszra, ami szerencsére az egyetemtől 100 m-re tesz le. Ezzel is utazok kb. 40 percet, ha nagy a forgalom. Szóval sokat kell buszoznom. Jó drágán, sajnos. És aki ismer az tudja, hogy annyira nem szívlelem a buszokat, főleg ha kanyarodik. :) Na itt kanyarodik jó sokat, mivel mindenhol körforgalom van. Így nyomom mindig lefele a buszt, nehogy eldöljön. :) Bár már kezdem megszokni.

3. Valami oknál fogva nem nagyon értette meg a kedves koordinátorom, hogy én mit is tanulok. Ez ugyan már feltünt akkor is, amikor még csak e-maileztünk arról, hogy jönnék szeptembertől, ugyanis egy Phytoressources nevű képzést ajánlott. A neve alapján kitaláltam, hogy ez növényekről szól. A tárgyakat megnézve pedig tejes bizonyosságot nyert a dolog. Írtam neki, hogy talán mégsem ez lenne számomra a megfelelő. Találtam is képzést, amit passzol a tanulmányomhoz. Írtam neki, nem reagált rá. Okés, semmi gond, majd azt írom a atnulmányi szerződésre. Ez meg is történt. Nem írta, hogy nem azt kéne választanom, csak ráírta, hogy ez még változhat, ha megérkeztem.

Megérkeztem. Kérdezte az egyik tutor, hogy mit tanulok. Mondtam neki, hogy molekuláris biológiát, de szükebben mikrobiológiát. Na és ekkor ért a meglepetés. Mondja, hogy jó, jó, de az nagyon tág.???? Itt egy kicsit csodálkoztam, de mivel nem voltam/vagyok biztos az angol tudásomban. gondoltam biztos én értettem rosszul. Szóval kkérdezte, hogy állatok, növények? Na paff... Bár lehet az én tudásom hiányos és csak Magyarországon foglalkozik mikroorganizmusokkal a mikrobiológia. Más országban ezt használják a molekuláris biológia megnevezésére. Bár ezt kétlem. És ahogy nézegettem a honlapot lett volna jobb tárgy is a számomra. De mikor személyesen beszéltem a koordinátorommal egyből a Phytoressources képzpst mondta. Én meg persze bizonytalan vagyok és nem tiltakoztam.

Az egyik tárgyam a biotechnológiáról szól (ez legalább közelebb áll hozzám), de a másik a növényi polimerekről szól. Ez az igazi szenvedés. Soha nem érdekelt. De ez van. Lehet még a hasznomra lesz. :)

4. Sajnos egy képzésben vagyok az egyik tutor-lánnyal, akivel nem nagyon szívleljük egymást. Nem tudom, hogy mi baja van velem. De láthatóan idegesítem. Persze azt többször kifejtette, hogy nem érti, hogy jöhettem ide francia nyelvtudás nélkül. Nem mintha bármi köze lenne hozzá. Mindegy, túlélem.

 

Maga az egyetem nagyon nagy területen fekszik és borzasztó ronda épületekből áll. Bár talán erre már utaltam. Képet még nem csináltam ról, mindig elfelejtem vinni a gépet, de ha megörökítem, majd felteszem az indafotora.

 

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország tanulás egyetem


A bejegyzés trackback címe:

https://iranylyon.blog.hu/api/trackback/id/tr56720416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>
süti beállítások módosítása