HTML

Irány Lyon!

Kaland és viszontagság francia-földön.

Képek

Bicók

Friss topikok

  • Ancsusz: Igen valoban nagy volt a tomeg. Bar talan hetfon mar nem annyira, mint az elozo napokon. (2008.12.10. 20:46) Fete des Lumieres
  • baktiz.blogspot.com: Jeeee! Tokaj! Imádnám! (2008.11.18. 03:32) Kirándulás
  • eszpee: Na én Lyonban lakom, és erről le is maradtam. :( Hol lesz ez a borvásár? Tudsz egy weboldalt küld... (2008.10.27. 18:45) Érzések és élmények
  • Fredy6: Udv! En januar ota vagyok franciaban, 3honapja Lyonban. Ha gondolod osszefuthatunk, dobj egy mailt... (2008.10.03. 15:29) Furcsaságok
  • Zooolik: Hali! Örülök, hogy megvagytok és valahogy alakulnak a dolgaitok. :) Látogassatok el hozzám is: eg... (2008.09.28. 11:41) Salon de velo

Linkblog

2008.10.08. 20:35 _Ancsusz (törölt)

Furcsaságok 2. rész

Eszembe jutott még pár dolog, amire felfigyeltem.

Az autók. Itt az autók átlag életkora jóval öregebb, mint otthon. Talán ennek az az egyszeű oka, hogy felesleges vadiújat és drágát venni, mivel azt is ugyan úgy összetörik. Ugyanis a franciák tényleg úgy parkolnak, ahogy azt a filmeken látjuk: kicsit meglöki az előtte és mögötte parkoló kocsit, és már is bent van a nagyon szűk helyen. A legtöbb kocsin van karcolás horpadás, sőt az sem ritka, hogy a visszapillantó-tükrök le vannak törve, illetve szigetelő szalaggal vannak újra felrögzítve. Érdekes módon nem ltok lépten-nyomon vadiúj, hatalmas és drága BMW-ket. A legtöbb kocsi kicsi és öregecske.

Párszor meglepődtem az elején azon, hogy a férfiak bemutatkozáskor rögtön puszit adnak. ezzel még nem is lenne gond, csak én mindig nyújtottam a kezemet is, ők meg hajoltak, szóval vicces volt. De most már fel vagyok készülve erre is. :)

Lyonban alig van zöld terület az utcákon. (Azért otthon, ha más nem egy kis fűsáv mindenhol található.) Ebből adódóan sok a kutyagumi az utcákon, így a lábunk elé kell nézni.

A franciáknak, hogy úgy mondjam igen csekély WC-kultúrájuk. Simán pisilnek a férfiak az utcán. Gyakori a kis patak látvány az utcán, ami mit ne mondjak elég gusztustalan. Ez számomra érthetelen, hiszen sok nyilvános WC van az utcákon.

A kertvárosi részeken, amely főleg Lyon agglomerációja, az emberek nem nagy beton falakkal veszik körül magukat, ha nem akarják, hogy belássanak a kertjükbe, hanem szépen nyírt, magas sövénnyel. Ez azért sokkal szimpatikusabb dolog. Nem is értem miért választják az emberek a beton kerítést a sövény helyett. Sokkal szebb és ízlésesebb.

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország lyon szokások


A bejegyzés trackback címe:

https://iranylyon.blog.hu/api/trackback/id/tr52703994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
>
süti beállítások módosítása